Image
Top
Menu

State of Art

Projekt koncepcyjny butiku z ekskluzywnym obuwiem damskim

ZAŁOŻENIA PROJEKTOWE

Projekt sklepu odgrywa znaczącą rolę w tworzeniu wizerunku firmy. Biorąc pod uwagę profil demograficzny klientów szanse na bardziej efektywną sprzedaż rosną. Dzieje się tak ponieważ aranżacja przestrzeni handlowej odzwierciedla gusta prawdopodobnych klientów. Bardzo dobrym pomysłem na promowanie sklepu jest zainwestowanie w niekonwencjonalne, innowacyjne projekty które wyróżnią nasz lokal. Na rynkach handlowym, gastronomicznym jak i usługowym panuje ogromna konkurencja, to właśnie wnętrze lokalu bardzo często odpowiada za ilość klientów. Odpowiednia atmosfera, funkcjonalność oraz atrakcyjna aranżacja przestrzeni sprzyja rozwojowi firmy ponieważ przyciąga potencjalnych klientów.

OPIS

Projektowanie przestrzeni sklepowej związanej z handlem obuwiem  jest wyzwaniem dla każdego projektanta, ponieważ cały wystrój sklepu jest zarazem jego ekspozycją. Butik State of Art został zaprojektowany w monochromatycznym zestawieniu kolorystycznym dzięki czemu eksponuje produkt bardzo dobrze oraz stwarza wiele możliwości jego aranżacji. W rezultacie wnętrze jest połączeniem minimalistycznej elegancji, luksusu, technologii oraz ekstrawagancji która nawiązuje do wyszukanego designu obuwia. Czyste, proste formy wraz z odpowiednim oświetleniem nadają wnętrzu wielkomiejski dynamizm oraz przenoszą klienta w inny realm dzięki czemu traci on poczucie czasu a czynność zakupów staje się nowym doświadczeniem poprzez stymulację zmysłów płynącą z wnętrza butiku.

Butik jest podzielony na dwie strefy oraz zaprojektowany w taki sposób żeby skłonić klienta do poruszania się w środku według określonego schematu. Pozycjonowanie towaru odgrywało kluczową rolę, aplikując zasady dobrego merchandasingu najważniejsza strefa sprzedaży została zlokalizowana tuż przy wejściu. To ona przyciąga największą uwagę klientów i generuje największą sprzedaż. Już w tej strefie można mierzyć obuwie korzystając z białych puf umiejscowionych przy kasie. W górnej części jest więcej miejsc siedzących gdzie strategicznie rozmieszczone półki eksponując towar generują dalszą sprzedaż oraz pokój VIP.

Witryny sklepu zostały zamknięte a okna zasłonięte. Znajdując się w takim butiku nic nas nie rozprasza ponieważ jesteśmy całkowicie odizolowani od ulicy oraz otoczenia. Dzięki temu możemy całkowicie oddać się czynności zakupów tracąc przy tym poczucie czasu.